Adresa | Komenského nám. 525,
68401 Slavkov u Brna
Region | Jihomoravský
Web |
zusslavkov.cz
Kontaktní e-mail |
reditel@zusslavkov.cz
Charakteristika školy | Historie slavkovské ZUŠ se datuje od 1. února 1956, kdy byla zahájena činnost hudební školy, která bezprostředně navázala na soukromou hudební školu Františka France, založenou v roce 1922 Zemskou správou politickou na Moravě. Kmenová škola sídlí ve Slavkově u Brna na Komenského náměstí 525. Výuka probíhá také v Kobeřicích, Otnicích, Vážanech nad Litavou a Křenovicích.
Úspěchy školy | Zaměření školy vychází z reálné skutečnosti menší školy v menším městě, kdy jsou poskytovány základy uměleckého vzdělávání dětem, které mají zájem o prohloubení a rozšíření všeobecného vzdělání v oboru hudebním, tanečním a výtvarném.
Škola je platnou příspěvkovou organizací, výsledky práce učitelů a žáků reprezentují město v regionu Slavkovska. Všechny obory spolupracují a podílí se na vystoupeních, uplatňovaných ve velké míře na různých veřejných i interních kulturních akcích. Zaměření školy není specifické, na profilaci školy se stejnoměrně podílí všechny obory.
Hudební obor
V rámci hudebního oboru vyučujeme hru na | klavír, keyboard, housle, kytara, zobcová flétna, příčná flétna, klarinet, saxofon, trubka, baryton, bicí, zpěv
Charakteristika oboru | Hudební obor poskytuje žákům, kteří projevili potřebné předpoklady o studium hudby, základy odborného vzdělání. Absolventi školy mohou po hudební stránce dosáhnout takové interpretační úrovně, aby byli schopni samostatného hudebního projevu v rozsahu svých možností. Cílem pedagogů je především vést žáka k lásce k hudbě a kultuře jako nedílné součásti lidství.
Taneční obor
Charakteristika oboru | Taneční obor podchycuje a rozvíjí taneční nadání dětí. Poskytuje každému žákovi podle míry jeho schopností a zájmu základy odborného vzdělání. Tanec je jako neverbální vyjadřovací prostředek projevem rozmanitým, mnohotvárným, bohatým a proměnlivým ve formě i obsahu. Taneční obor rozvíjí pohybovou techniku, správné držení těla a současně pěstuje vnitřní citlivost, vnímavost, představivost, hudební a prostorové cítění, tvořivost.