Charakteristika školy | ZUŠ Mladá Boleslav nabízí výuku ve všech čtyřech uměleckých oborech: hudební, literárně - dramatický, taneční a výtvarný. Zároveň se snaží o vyvážený rozvoj všech oborů a mezioborovou spolupráci. Pedagogický sbor ZUŠ Mladá Boleslav je řadu let stabilizovaný, generačně vyvážený a kvalifikovaný. Další charakteristikou pro pedagogický sbor je nadšení a zápal pro práci, snaha dále se rozvíjet a vzdělávat ve svém oboru a využívat moderních přístupů k výuce. V jeho řadách působí také aktivní umělci, dále bývalí nebo současní členové středočeské krajské umělecké rady.
Úspěchy školy | Celá řada našich absolventů studuje na konzervatořích a vysokých školách s uměleckým zaměřením a je úspěšná v oborových soutěžích. Mezinárodních úspěchů dosahují žáci výtvarného oboru. Významně reprezentují naši školu žáci ze smyčcového oddělení, stejně tak hráči na zobcové flétny a pěvecký sbor Jiřičky.
Další aktivity školy | Žáci i učitelé všech oborů ZUŠ Mladá Boleslav se velkou měrou zapojují do společensko-kulturního dění svého regionu a to převážně v rovině těchto aktivit:
Spolupráce na kulturních a společenských akcích města Mladá Boleslav a okolních obcí (vernisáže, vítání občánků…), s institucemi Kultura města Mladá Boleslav a. s., Městské divadlo a Městská knihovna
Spolupráce se vzdělávacími institucemi (MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ) – výchovné koncerty, slavnostní vyřazení absolventů škol
Koncertní činnost Mladoboleslavského komorního orchestru, Podnikového orchestru Škoda a smíšeného pěveckého sboru Boleslav
V rámci hudebního oboru vyučujeme hru na | klavír, varhany, keyboard, akordeon, dudy, housle, violu, violoncello, kontrabas, zobcovou flétnu, příčnou flétnu, klarinet, saxofon, trubku, eufonium, kytaru, elektrickou kytaru, baskytaru, mandolínu, bicí nástroje, Sólový zpěv, Sborový zpěv, elektronické zpracování hudby a zvuková tvorba Charakteristika oboru | ZUŠ Ml. Boleslav disponuje různorodými hudebními seskupeními, které reprezentují školu při různých kulturních příležitostech a soutěžích: Pěvecký sbor PHV, Komorní zpěv, Pěvecký sbor Jiřičky, Smyčcový soubor Malíček, Smyčcový orchestr, Flauto Scolaro, Flauto Collegium, Flauto Amico, Flauto Bambini, Bělské píšťalky, Litlle Band, Dětská lidová muzika, Guitarreando, Kytaráček, Kytarinka, Kytaríno, B modus, Buona Chitarra, Fisarmonica, Drummers.
Čím se pyšníme | V naší škole získávali své první hudební zkušenosti i pozdější význační umělci, např. členové České filharmonie K. Řehák, J. Sládeček a J. Formáček, člen Talichova kvarteta J. Kvapil, dirigent J. Štych, klavíristka D. Šimonková, houslistka J. Nováková a hudební skladatel M. Kocáb. Mezi nejvýznamnější pedagogické a umělecké osobnosti patřili ředitelé Josef Feřt a později Josef Novák, vynikající houslový pedagog a zakladatel a umělecký vedoucí Mladoboleslavského komorního orchestru.
Charakteristika oboru | Koncepce výuky v naší ZUŠ se profiluje více způsoby, v nichž má vždy svůj podíl vzdělávací i výchovný aspekt. Snahou našeho výtvarného oboru je poskytnout žákům co nejširší rozhled na poli výtvarného vnímání , myšlení, vyjadřování a tvořivosti, proto se úzce nespecializuje. Žákům nabízíme vzdělávání nejen ve výtvarných činnostech a dovednostech, ale kvalitní výtvarný rozvoj osobité tvorby a ucelený přehled o výtvarném umění. Vedeme děti ke svědomité a důsledné práci, k úctě k etickým a kulturním hodnotám. Čím se pyšníme | Výtvarný obor se může pochlubit řadou celonárodních i mezinárodních úspěchů. V nedávné době to byla např. Celostátní dětská výtvarná soutěž „Příroda kolem nás“ (Národní park Podyjí, duben 2017), V srdci paní Zdislavy – výtvarná soutěž (Jablonné v Podještědí, květen 2017), Výtvarná soutěž pro děti a mládež „ Krakonoš a Krabat“ (s mezinárodní účastí (Jelenia Góra, Polsko, květen 2017), Mezinárodní dětská výtvarná výstava Lidice (Lidice, červen 2017), Ústřední kolo soutěžní přehlídky výtvarného oboru ZUŠ (Šternberk, říjen 2017).
Taneční obor
Charakteristika oboru | Žáci tanečního oboru si vybírají ze dvou studijních zaměření: Klasický a lidový tanec a Současný tanec. Klasický tanec rozvíjí taneční techniku žáků. Upevňuje správné držení těla, zdokonaluje pohyby dolních a horních končetin, prohlubuje pohybovou koordinaci. Lidový tanec rozvíjí specifickými prostředky taneční techniku a taneční projev žáků. Učí zvládnout základní kroky a charakteristické české a moravské lidové tance. Současný tanec rozvíjí specifickými prostředky taneční techniku a taneční projev žáků, prohlubuje a rozšiřuje jejich hudební a prostorové cítění, kvalitu vzájemných vztahů.
Čím se pyšníme | Žáci se pravidelně účastní soutěží jako jsou např. celostátní soutěž pořádaná MŠMT, navštěvují Letní taneční školu v Pelhřimově, účastní se veřejných vystoupení pořádaných školou. Mnozí absolventi pokračují v úspěšném studiu na středních školách tanečního zaměření.
Literárně-dramatický obor
Charakteristika oboru | Literárně-dramatický obor rozvíjí u žáků nejen umělecké cítění, ale také sociální schopnosti (vztahy ve skupině, respekt k partnerovi, vyjádření vlastního názoru, řešení konfliktní situace apod.). Základem výuky a prostředkem výchovy jsou tvořivé činnosti rozvíjející obrazotvornost, pohybové a mluvní schopnosti, přednes a práci s příběhem. Žáci zde získávají předpoklady pro studium uměleckých oborů, např. herectví, režie, dramaturgie, ale především pro uplatnění v životě (vystupování na veřejnosti, umění spolupráce,
kreativní myšlení apod.).