V rámci hudebního oboru vyučujeme hru na | 25 pracovníků vyučuje hře na klavír, elektrické klávesové nástroje, varhany, kytaru, elektrickou kytaru, akordeon, bicí, housle, violu, violoncello, zobcovou flétnu, flétnu, klarinet, saxofon, trubku, trombón, baryton, tenor, lesní roh, tubu, sborový zpěv a pěveckou hlasovou výchovu.
Po dlouholetých pedagogických zkušenostech doporučujeme, aby při volbě hudebního nástroje rodiče rodiče vycházeli ze zájmu svého dítěte a vzali také v úvahu rady a doporučení našich pedagogů. Nevhodně zvolený hudební nástroj v mladém věku může narušit celkový vztah dítěte k hudbě. Charakteristika oboru | V rámci hudebního oboru v naší škole funguje školní kapela, soubor houslový, kytarový, saxofonový, flétnový, a to jak ze zobcových (Yamahajky), tak příčných fléten (Orchideje) a dechový orchestr. Čím se pyšníme | Z řad našich absolventů je třeba zmínit dobrušskou rodačku Věru Martinovou (kytara). Varhaník Pavel Svoboda ( akordeon) je v současné době slyšet po celé Evropě. Mnozí další zasvětili svůj život hudbě a dále předávají radost ze hry na nástroje (absolventi konzervatoří či VŠ hudebního směru): František Zima (kytara), Petra Flígrová (Volková - zpěv), Radka Zdvihalová (Štolbová - klavír), Šárka Veselá (housle), Jan Tihelka (klarinet), Luboš Votroubek (trubka), Martin Štolba (zpěv), Lenka Prokopová (klavír), Václav Dachs (zpěv), Petr Beneš (kytara) Lukáš Koblása (akordeon),...
Výtvarný obor
Charakteristika oboru | Žáci se učí prostorové i plošné tvorbě, objektové a akční tvorbě. Paní učitelka svým přátelským a individuálním přístupem vytváří příjemné i inspirující prostředí nejen v učebně výtvarného oboru, ale i v budově celé školy. Na rozdíl od různých úzce specializovaných kurzů, klade výuka ve výtvarném oboru ZUŠ důraz na všestranný rozvoj dítěte a seznamuje ho s většinou výtvarných technik.
K dispozici máme grafický lis, hrnčířský kruh a keramickou pec. Žáci jezdí na naučné výlety do galerií, na různé výstavy. Čím se pyšníme | Z řad našich absolventů vzešlo mnoho úspěšných architektů (př. Šárka Konířová, Marcela Jirásková, , Mája Lžíčařová, Jana Marešová, Andrea Šrolová) či designerů (Iva Kovaříčková, Nikola Pilátová, Tereza Pecenová), do řad učitelů výtvarného směru se zapojili např. Petra Žďánská a Jan Marek.
Škola je díky výtvarným pracem žákům reprezentována najenom po celé České republice, ale i v zahraničí, viz přiložený soubor.
Díla našich žáků najdete v galerii našeho webu http://www.zusdobruska.cz/galerie-vytvarneho-oboru/.
Taneční obor
Charakteristika oboru | Taneční obor má za úkol rozvíjet pohybové nadání dětí. Vedle žádoucí změny držení těla přispívá i k celkové kultivaci vystupování žáka. Ve výuce je přítomna klavíristka - korepetitorka, která většinu pohybových akcí doplňuje hudebním doprovodem. Žáci 5 - 7leté nejprve navštěvují přípravný ročník (PTV). Zde se věnují všeobecné pohybové průpravě a potom pokračují v systematické výuce, kde se postupně naučí základům klasického, lidového a moderního tance.
Taneční obor se účastní mnoha přehlídek a soutěží, kde velice kvalitně reprezentují naší školu.
Čím se pyšníme | Tanečnice Lucie Drábková se protančila až do Ameriky. Je součástí taneční JAD Company, spolupracuje na tvorbě videoklipů, tvoří choreografie a vyučuje. V současné době tanec vyučující – Petra Felcmanová, Petra Slavíková.
Literárně-dramatický obor
Charakteristika oboru | Prezentací žáků na veřejnosti je především kvalitní uvádění koncertů žáků ZUŠ pro širokou veřejnost, které se konají minimálně jednou měsíčně v sále ZUŠ v Dobrušce a vlastní divadelní vystoupení.
Výuka v literárně dramatickém oboru je převážně skupinová, individuálně se vyučují předměty: recitace, animace loutek a studium rolí. Tento obor rozvíjí schopnost zobrazit lidské chování a jednání, schopnost vciťovat se do psychiky jiného člověka prostřednictvím rolí. Dramatická výchova je nástrojem rozvoje individuality každého žáka a současně rozvíjí kolektivní cítění a smysl pro týmovou spolupráci. Čím se pyšníme | Prvním rokem studuje Mezinárodní konzervatoř – obor hudebně-dramatický Vojta Flígr, který byl na tuto školu přijat jako druhý v pořadí!