Charakteristika školy | V současné době nabízí naše škola vzdělání ve čtyřech oborech. Nejvíce vyhledávaným je obor hudební, kde vyučujeme hře na téměř všechny hudební nástroje. Dále pak obor výtvarný, který vždy patřil k pilířům školy, obor literárně dramatický a v neposlední řadě také obor taneční, který v současné době zažívá největší dynamiku rozvoje a zájmu.
V rámci hudebního oboru vyučujeme hru na | klavír, klávesy, varhany, housle, violu, violoncello, kontrabas, zobcovou flétnu, příčnou létnu, klarinet, saxofon, trubku, pozoun, trombon, kytaru, elektrofonickou kytaru, bicí nástroje, akordeon, cimbál
Výtvarný obor
Charakteristika oboru | Výtvarná výchova patří ke klíčovým oborům základní umělecké školy, neboť vychází z přirozené potřeby dětí vyjadřovat se kreslením, malováním či jinou výtvarnou činností. Cílem výtvarné práce ve školním ateliéru je vytvořit prostředí a technické podmínky pro uvolnění dětské fantazie, poskytnout prostředky
pro její ztvárnění a citlivým přístupem rozšiřovat znalosti žáků v oblasti výtvarných technik i výtvarného myšlení, v neposlední řadě pak i základů dějin umění.
Taneční obor
Charakteristika oboru | Cílem tanečního oboru je komplexně a systematicky rozvíjet žáka po stránce nejen tělesné ale i duchovní. Důležité je propojení tanečního vzdělání s rozvojem prosociálního chování (estetická výchova – schopnost komunikace, tvořivost, spolupráce, asertivita..). Žák se seznamuje se stavbou a strukturou lidského těla, zákonitostmi pohybu a poskytuje orientaci v různých oblastech spojených s tanečním projevem a kulturou projevu. Specifikem celého tanečního oboru je důraz na zvládnutí tanečních technik a jejich využití při samostatném taneční projevu.
Literárně-dramatický obor
Charakteristika oboru | Literárně-dramatický obor rozvíjí celkovou osobnost žáka pomocí tvořivých aktivit a prostřednictvím dramatických činností pohybových, mluvních, hereckých, loutkářských, dramaturgických, literárních, hudebních, výtvarných. Rozvíjí široké umělecké nadání žáka směrem k divadelnímu a slovesnému projevu. Stává se významným nástrojem rozvoje schopnosti vnímat druhé, vnímat motivace jejich jednání a prostřednictvím vstupu do rolí řešit různé sociální situace.