Charakteristika školy | Skrze umění vedeme žáky k sebepoznání a tvořivému myšlení. Vztah žáka a pedagoga stavíme na vzájemném poznání a důvěře. Propojujeme studijní obory a klademe důraz na společnou tvorbu. Věříme ve všestrannost, a proto dětem dáváme možnost podílet se na tvorbě uměleckých projektů, které jim pomohou nabyté znalosti, zkušenosti a postoje využít v praxi.
ZUŠ B-Art, místo, kde objevujeme sebe sama.
Úspěchy školy | baletní projekty Sněhurka a sedm trpaslíků, Louskáček, Tanec pralesa, muzikál Tři bratři
Další aktivity školy | pořádání 15 ročníků mezinárodního festivalu současného tance TANECVALMEZ
V rámci hudebního oboru vyučujeme hru na | housle, kytaru, elektrickou kytaru, baskytaru, cimbál, klavír, elektronické klávesové nástroje, varhany, zobcovou a příčnou flétnu, klarinet, saxofon, trubku a bicí nástroje, elektronickou hudební tvorbu a domácí studio, zpěv (sólový, populární, rapový) Charakteristika oboru | Výuka hudby probíhá individuálně, kdy se děti zdokonalují ve zpěvu nebo hře na hudební nástroj, ale i kolektivně v hudební nauce, která jim pomáhá orientovat se ve formách hudby a jejích zákonitostech. Všechny znalosti a dovednosti pak žáky přirozeně posouvají k samostatné hře na nástroj nebo ke zpěvu, a tím v nich probouzejí celoživotní lásku k hudbě.
Ve studiu je zahrnuta i hra/zpěv v kapele či komorním souboru, v nichž se žáci učí souhře a reakci na ostatní hudebníky. Naši učitelé jsou muzikanty se zkušenostmi z mnoha hudebních žánrů – klasická a lidová hudba, pop, rock, hip-hop atd. Čím se pyšníme | muzikál Tři bratři; úspěšní absolventi: Věra Faldýnová – Mezinárodní konzervatoř Praha, Iva Kruntorádová – Janáčkova konzervatoř v Ostravě, Nela Třetinová – Pražská konzervatoř, Michaela Pobořilová – Janáčkova konzervatoř v Ostravě, Daniela Blašková – Janáčkova konzervatoř v Ostravě
Výtvarný obor
Charakteristika oboru | Žáci výtvarného oboru se seznamují se základními výtvarnými technikami (kresba, malba, grafika, modelování, prostorová tvorba) pomocí experimentování, zajímavých postupů, výtvarných her a akční tvorby.
Během práce na samostatných úkolech nebo výtvarných řadách z různých oblastí lidského života, historie, přírody, okolního i uměleckého světa společně s žáky rozvíjíme fantazii, zručnost, trpělivost a samostatnost. Žáci postupně směřují od tematicky řízené tvorby dětí k individuální tvorbě dospívajících.
Taneční obor
Charakteristika oboru | Žáci tanečního oboru se pomocí hudby a pohybu učí vnímat vlastní tělo. Učitelé jim pomáhají všestranně rozvíjet pohybové schopnosti, obratnost a prostorové cítění, a získávat tak základy k zvládnutí mnoha tanečních technik. Spolu s osvojením správného držení těla a zapojováním jeho jednotlivých částí učíme žáky vyjadřovat své myšlenky a pocity.
Děti se během studia vzdělávají ve všech tanečních odvětvích, od taneční gymnastiky a akrobacie, přes klasický a moderní tanec, až po současné taneční styly – street dance a breaking. Každému tanečnímu stylu se u nás věnuje specializovaný odborník. Čím se pyšníme | baletní projekty - Sněhurka a sedm trpaslíků, Louskáček, Tanec pralesa; úspěšní absolventi: Vendula Kuželová - Taneční centrum Praha, Karolína Orlitová – Taneční centrum Praha
Literárně-dramatický obor
Charakteristika oboru | Žáci tohoto oboru se zaměřují na činnost dramatickou, kde se zdokonalují ve svých komunikačních dovednostech, schopnosti empatie, pohybu na jevišti, postavení těla a práci s dechem. Činnost literární je učí číst texty s porozuměním a postupně je vede k tvorbě vlastní divadelní inscenace. Děti se seznamují s dramaturgickou, režijní i hereckou prací, při čemž rozvíjí svou představivost a jazykovou tvořivost.